بهترین راه دانلود - 31

windows 8 windows 7 opera firefox chrome idm winrar kmplayer kaspersky flashplayer adobe reader

تبلیغات

[-Text3-]

آموزش ترجمه متون به زبان های دیگر در ورد 2016

آموزش ترجمه متون به زبان های دیگر در ورد 2016

ترجمه متن ها با استفاده از ورد 2016 \ یکی از کارهای مهم و کاربردی ای که می توانید به راحتی بدون نیاز به برنامه ای دیگر در ورد انجام دهید، ترجمه کردن متون وارد شده به زبان دلخواه شما می باشد. به این معنی که متن های خود با استفاده از قابلیت ورد در این زمینه می توانید متن های خود را ترجمه کنید. در ادامه می خواهیم روش انجام دادن این کار را به شما آموزش دهیم.

ترجمه کردن متون به زبان های دیگر در ورد 2016

ترجمه متون به زبان های دیگر در ورد 2016

 

قبل از اینکه مراحل شروع آموزش را به شما بگوییم نیاز دارید به اینترنت متصل باشید تا متون برای شما ترجمه شود.

برای شروع وارد نرم افزار ورد شوید. که می توانید آخرین نسخه این نرم افزار را از لینک روبرو دانلود نمایید–>دانلود ورد 2016

پس از آن که وارد می شوید، روی پنجره Review کلیک کنید و گزینه Translate را انتخاب نمایید. با انتخاب کردن این گزینه، سه گزینه دیگر به عنوان تنظیمات پیشنهادی برای شما آورده می شود. که این گزینه ها در تصویر به شما نشان داده شده است.

ترجمه کردن متون به زبان های دیگر در ورد 2016

قبل از آن که این گزینه ها را برای شما توضیح دهیم نیاز دارید که زبان مورد نظر خود برای ترجمه کردن به آن زبان را تعیین نمایید. در زیر همین سه گزینه ای که در قسمت Translate قرار دارد، گزینه ای با نام Choose Translation Language… وجود دارد که روی آن باید کلیک کنید تا زبان مورد نظر خود را مشخص نمایید.

ترجمه کردن متون به زبان های دیگر در ورد 2016

زبان های مورد نظر را مشخص نمایید.

ترجمه کردن متون به زبان های دیگر در ورد 2016

بعد از انجام دادن این کار می توانید یک گزینه از میان آن سه گزینه نمایان شده برای شما را انتخاب نمایید. گزینه اول یا همان Translate Document، فایل یا سند در حال استفاده شما را برای سیستم ترجمه کننده مایکروسافت خواهد فرستاد و در آن جا این فایل یا سند شما آنالیز خواهد شد و به آن زبانی که می خواهید تبدیل می شود. اکنون یک پیام برای شما باز می شود. روی آیکون Yes کلیک کنید تا یک صفحه مرورگر برای شما باز شود.

ترجمه کردن متون به زبان های دیگر در ورد 2016

شما می توانید متن ترجمه شده خود را مشاهده نمایید. همچنین در این قسمت متن اصلی نیز برای شما موجود می باشد و می توانید آن را نیز مشاهده کنید.

ترجمه کردن متون به زبان های دیگر در ورد 2016

حال به بررسی گزینه Translate Selected Text می پردازیم. اگر شما می خواهید تنها بخشی از یک متن در متون خود را که در ورد نوشته اید به زبان دیگر ترجمه کنید، از این گزینه باید استفاده کنید. با انتخاب کردن این گزینه یک پنل در کنار صفحه برای شما باز می شود که می توانید متن ترجمه شده خود را مشاهده نمایید.

ترجمه کردن متون به زبان های دیگر در ورد 2016

گزینه آخر، گزینه Mini Translator می باشد که شبیه به گزینه قبل می باشد. با استفاده از این گزینه یک قسمتی حباب مانند در بالای متن انتخابی شما برای ترجمه ظاهر خواهد شد که ترجمه شما در آن قرار می گیرد که با توجه به نیاز خود می توانید از آن نیز استفاده نمایید.

 

آموزش تبدیل پی دی اف به فرمت ورد

آموزش تبدیل پی دی اف به فرمت ورد

تبدیل پی دی اف به ورد  شاید شما در این روزها نیاز داشته باشید که فایل های پی دی اف خود را برای ویرایش کردن، به فرمت ورد تبدیل کنید. این کار بسیار آسان می باشد و به راحتی با استفاده از نرم افزاری که در ادامه به معرفی می کنیم، می توانید فایل های خود را تبدیل نمایید. در واقع با انجام دادن این کار، شما فرمت را به یکی از فرمت های DOCDOCX تبدیل خواهید کرد. در ادامه می خواهیم آموزش انجام دادن این کار را به شما ارائه دهیم.

روش تبدیل فایل پی دی اف به ورد

تبدیل فایل پی دی اف به ورد

 

نسخه نرم افزار رایگان WPS PDF to Word یک برنامه بسیار عالی برای این کار می باشد. اما با استفاده از این برنامه تنها می توانید 5 صفحه را در یک زمان تبدیل به ورد نمایید. پس این نرم افزار برای فایل هایی که دارای صفحات بسیار زیادی می باشد، مناسب نخواهد بود. اما جای نگرانی نیست و می توانید از برنامه های جایگزین برای این کار استفاده نمایید.

روش تبدیل فایل پی دی اف به ورد

برای انجام دادن این کار باید مراحل زیر را طی نمایید:

 

1-دانلود کردن PDFsam Basic

اگر فایل پی دی اف شما دارای بیش از 5 صفحه می باشد، می توانید PDFsam Basic را دانلود کرده، و از آن استفاده نمایید. این برنامه یک ابزار رایگان برای تقسیم و ادغام فایل های پی دی اف می باشد. برای دانلود کردن این نرم افزار، می توانید از لینک روبرو استفاده نمایید–> دانلود PDFsam Basic

دقت داشته باشید که حتما گزینه Download را در هنگام دانلود کردن این نرم افزار انتخاب کنید تا برای شما دانلود شود. پس از دانلود کردن می توانید از آن استفاده های لازم خود را به صورت رایگان و بدون محدودیت، ببرید.

روش تبدیل فایل پی دی اف به ورد

2- Split کردن پی دی اف خود

پس از دانلود کردن این نرم افزار، آن را اجرا کرده و Split را انتخاب نمایید. پی دی اف خود را در مکانی که مشخص شده است، باز کنید. برای این کار می توانید در همان جا به جستجو فایل خود بپردازید یا فایل خود را بکشید و درون این صفحه قرار دهید. سپس Split را انتخاب نمایید. یک مقصد خروجی یا همان یک پرونده برای تقسیم کردن پی دی اف، انتخاب کرده و روی Run کلیک کنید. اکنون فایل شما آماده تبدیل شدن به صورت ورد می باشد.

روش تبدیل فایل پی دی اف به ورد

3- دانلود کردن WPS PDF to Word

نسخه رایگان این تبدیل کننده را از لینک روبرو دانلود کرده و آن را نصب نمایید–> دانلود WPS PDF to Word

نرم افزار را اجرا نمایید و اولین فایل پی دی اف مورد نظر خود را در مکانی که برای شما مشخص شده است قرار دهید یا آن را در خود برنامه جستجو کنید.

شما در آن واحد می توانید چندین فایل پی دی اف را تبدیل نمایید اما به این نکته توجه داشته باشید که تنها فایل هایی که حداکثر دارای 5 صفحه می باشد را می توانید تبدیل نمایید.

WPS PDF to Word می تواند فایل ها را به فرمت های DOC و DOCX تبدیل کند.

روش تبدیل فایل پی دی اف به ورد

4- تبدیل پی دی اف به ورد

نوع فایل خود را که می خواهید پی دی اف به آن تبدیل شود را مشخص نمایید. فرمت هایی که می توانید به آن ها تبدیل کنید عبارتند از: Microsoft Word DOC، DOCX و RTF. پس از مشخص کردن نوع فایل، مکان مورد نظر برای ذخیره سازی را نیز مشخص کنید و روی Start کلیک کنید. پس از آن که این کار با موفقیت به پایان برسد، در قسمت Status، عبارت Success نمایان خواهد شد و می توانید آن را در ورد باز نمایید. ( تبدیل پی دی اف به ورد )

آموزش تصویری تبدیل ورد به اکسل

آموزش تصویری تبدیل ورد به اکسل

تبدیل سند ورد به فایل اکسل

برای کاربران اکسل گاهی نیاز پیش می آید که بخواهند اسناد ورد را به صفحات اکسل تبدیل کنند یا حداقل جداول را از برگه ی ورد به برگه ی اکسل انتقال دهند. برای این کار دلایل بسیاری وجود دارد و همواره نیاز پیش می آید که کاربران بخواهند فرمت های مختلف را به هم تبدیل کنند. برای تبدیل اسناد ورد به اکسل راه هایی وجود دارد که در مطلب امروز به توضیح و آموزش آن ها می پردازیم. در مقاله ی امروز طریقه تبدیل سند ورد به فایل اکسل را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

انتقال جدول ها از سند ورد به برگه های گسترده ی اکسل

اگر تنها قصد دارید جدولی را از یک سند ورد به صفحه گسترده ی اکسل منتقل کنید، تنها کافی است با کلید های ترکیبی Ctrl + C آن ها را از سند ورد کپی (copy) و با کلید های ترکیبی Ctrl + V آن ها را در برگه ی اکسل پیست (paste) کنید.

نکته: اگر از کاربران مک هستید، از Command + C و Command + V برای عمل کپی و پیست استفاده کنید.

بدین منظور:

۱.اشاره گر ماوس را بر روی تمام ستون ها و ردیف های جدول ورد بکشید و آن ها را انتخاب کنید.

۲.سپس با زدن کلید های ترکیبی Ctrl + C جدول را کپی کنید.

۳.پس از آن یک برگه ی گسترده (spreadsheet) در اکسل باز کنید.

۴.یک سلول برای افزودن جدول به آن در برگه گسترده انتخاب کنید.

۵.حال کلید های ترکیبی Ctrl + V را فشار دهید تا جدول داخل صفحه پیست شود.

۶.سپس می توانید مانند تصویر زیر بر روی باکس Ctrl کلیک کنید تا آپشن های پیست بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد.

انتقال جدول ها از سند ورد به برگه های گسترده ی اکسل

 

  • در این جا شما به دو آپشن مختلف دسترسی دارید: آپشن Keep Source Formatting که جدول را با همان شکل و قالب بندی اصلی اش پیست می کند و آپشن Match Destination Formattingکه قالب بندی جدول را برای تطابق با سلول های صفحه اکسل تغییر می دهد. مطابق با میل و نیاز خود یکی از این آپشن ها را انتخاب کنید.

به این ترتیب جدول شما از سند ورد به برگه ی اکسل منتقل می شود.

تبدیل سند ورد به فایل اکسل با استفاده از ابزار داخلی اکسل

در اکسل ابزاری با عنوان data import وجود دارد که به کمک آن می توانید به آسانی اسناد متنی ورد را به اکسل تبدیل کنید. برای وارد کردن داده های ورد به اکسل با استفاده از این ابزار مراحل زیر را طی کنید:

۱.ابتدا سند وردی که قصد تبدیل آن را دارید باز کنید.

۲.بر روی File کلیک کنید و از لیست باز شده گزینه ی Save As را انتخاب کنید.

۳.حال در پنجره ی باز شده از منوی کشویی Save As type گزینه ی Plain Text را انتخاب کرده سپس فایل را در پوشه ای ذخیره کنید.

تبدیل سند ورد به فایل اکسل با استفاده از ابزار داخلی اکسل-1

 

۴.سپس پنجره ای با عنوان File Conversion باز می شود. در پنجره ی باز شده بر روی OK کلیک کنید سپس مایکروسافت ورد را ببندید.

تبدیل سند ورد به فایل اکسل با استفاده از ابزار داخلی اکسل-2

 

۵.حال به سراغ اکسل بروید. یک صفحه گسترده ی خالی در اکسل باز کنید.

۶.بر روی سربرگ Data کلیک کنید.

۷.بر روی آپشن From Text کلیک کنید تا پنجره ی وارد کردن متن باز شود.

تبدیل سند ورد به فایل اکسل با استفاده از ابزار داخلی اکسل-3

 

۸.فایل وردی که ذخیره کردید را انتخاب کرده و بر روی دکمه ی Import کلیک کنید.

تبدیل سند ورد به فایل اکسل با استفاده از ابزار داخلی اکسل-4

 

۹.سپس پنجره ی Text Import Wizard باز می شود که شامل سه مرحله می باشد. ابتدا در بخش data type گزینه ی Delimited را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.

تبدیل سند ورد به فایل اکسل با استفاده از ابزار داخلی اکسل-5

 

۱۰.در پنجره ی بعد در بخش delimiter چهار آپشن در اختیار شما قرار می گیرد که بر اساس آن ها داده های متن را از هم جدا و تقسیم بندی کنید. انتخاب آپشن در این بخش اجباری نیست ولی در صورتی که متن شما شامل چند برگه (tabs) ، نقطه ویرگول (semicolons) یا ویرگول (commas) می شود بهتر است آپشن مطابق با آن را انتخاب کنید. سپس بر روی Next کلیک کنید.

تبدیل سند ورد به فایل اکسل با استفاده از ابزار داخلی اکسل-6

 

۱۱.در پنجره ی سوم در بخش data format برای داده ی فایل منتقل شده خود فرمت مناسب انتخاب کرده و در نهایت بر روی دکمه ی Finish کلیک کنید تا پنجره ی wizard بسته شود.

تبدیل سند ورد به فایل اکسل با استفاده از ابزار داخلی اکسل-7

 

۱۲.پس از بسته شده پنجره ی wizard پنجره ی Import Data باز می شود. در این قسمت از بین دو گزینه ی existing worksheet و New worksheet یکی را انتخاب کنید و بر روی OK کلیک کنید.

نکته: در صورت انتخاب گزینه ی existing worksheet در کادر پایین آن یک سلول برای قرار دادن داده ها انتخاب کنید!

تبدیل سند ورد به فایل اکسل با استفاده از ابزار داخلی اکسل-8

 

به این ترتیب محتویات فایل ورد شما وارد برگه ی اکسل می شود.

تبدیل سند ورد به اکسل با استفاده از ابزار آنلاین

همانطور که می دانید تبدیل کننده های زیادی در سطح اینترنت برای تبدیل فایل ها و فرمت های مختلف به هم وجود دارد که البته بعضی از آن ها به خوبی این کار را انجام می دهند و بعضی دیگر ممکن است آنچنان که باید رضایت بخش نباشند! برای تبدیل اسناد ورد به فایل XLS اکسل نیز تبدیل کننده های آنلاین زیادی وجود دارد که با تبدیل فرمت فایل کمک می کنند تا بتوانید اسناد ورد را در اکسل باز کنید. این روش به مراتب سریع تر و آسان تر از روش قبلی که توضیح دادیم است. یکی از وبسایت هایی که این کار را به صورت رایگان برای شما انجام می دهد وبسایت watermark-images می باشد که به کمک آن می توانید فایل هایDOC را به صفحات اکسل تبدیل کنید.بدین منظور:

۱.سایت watermark-images را باز کنید.

تبدیل سند ورد به اکسل با استفاده از ابزار آنلاین-1

 

۲.برای انتخاب فایل ورد بر روی دکمه ی Select DOC File کلیک کرده و فایل ورد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

۳.سپس یکی از آپشن های XLS یا XLSX را به عنوان فرمت فایل خروجی انتخاب کنید.

۴.حال بر روی دکمه ی Convert to XLS کلیک کنید

۵.برای ذخیره ی فایل بر روی Download Excel File کلیک کنید.

تبدیل سند ورد به اکسل با استفاده از ابزار آنلاین-2

 

۶.سپس فایل اکسل ذخیره شده را باز کنید و برای ویرایش بر روی Enable Editing کلیک کنید.

۷.سپس مشاهده می کنید که محتویات سند ورد به طور کامل به صفحه اکسل منتقل شده است. شما می توانید طرح بندی و قالب بندی صفحه را به میل خود تنظیم کنید.

تبدیل سند ورد به اکسل با استفاده از ابزار آنلاین-3

تبدیل سند ورد به فایل اکسل از طریق افزونه (Add-in)

برای تبدیل سند ورد به فایل اکسل یک راه دیگر وجود دارد که آن هم از طریق افزونه ی مخصوص این کار است. افزونه ی MS Word To Excel Converter Software یکی از افزونه های ورد است که با استفاده از آن می توانید محتویات انتخاب شده ی سند ورد را به برگه ی اکسل منتقل کنید. این افزونه به نوعی مانند یک افزونه ی کپی و پیست برای ارسال محتویات سند ورد به فایل XLS می ماند. برای ارسال محتویات اسناد به صفحه اکسل به کمک این افزونه:

۱.سند ورد مورد نظر خود را باز کنید.

۲.بخشی از متن یا جدولی که می خواهید به برگه اکسل بفرستید را با اشاره گر ماوس انتخاب کنید.

۳.بخش Add-ins و سپس Excel را انتخاب کنید.

۴.سپس در منوی باز شده یکی از آپشن های Send Highlighted Word Text to Excel را انتخاب کنید.

درنهایت محتویات انتخاب شده به برگه ی اکسل منتقل می شود.

به این ترتیب با این چند روش ساده می توانید متون و جداول اسناد ورد را به برگه ی اکسل منتقل کنید.

مرتبط با پست :

دانلود آفیس 2019

دانلود آفیس 2010

دانلود آفیس 2003