مجموعه آموزش

windows 8 windows 7 opera firefox chrome idm winrar kmplayer kaspersky flashplayer adobe reader

تبلیغات

[-Text3-]

رفع مشکل Blue Screen در ویندوز 10

رفع مشکل Blue Screen در ویندوز 10

 
رفع مشکل Blue Screen در ویندوز 10
 
نویسنده : ثنالله نوری
شاید شما هم گیر این صفحه آبی مرگ ویندوز یا همان Blue Screen معروف افتاده باشید، صفحه ای که بدون هیچ هشدار قبلی به یکباره در صفحه نمایش ظاهر می شود و ممکن است کار شما را ساعت ها به تعویق بیندازد چون تا مادامی که این خطا وجود دارد، دسترسی به ویندوز ممکن نخواهد بود و باید آن را رفع نمایید. این پیغام خطا با نام blue screen of death و به اختصار BSOD معروف است. BSOD یک صفحه نمایش از Error و خطا است که می تواند در هر نسخه ای از ویندوز به دلایل مختلف رخ دهد. هر چیزی از لایه نرم افزار به سخت افزار تداخل ایجاد کند، این تداخل و درگیری می تواند منجر به نمایش ارور BSOD شود. عیب یابی و رفع مشکل BSOD ها علاوه بر اینکه ممکن است ساعت ها به طول بیانجامد، ممکن است حتی به نتیجه هم نرسد. اگر شما در این شرایط قرار گرفته اید و نمی دانید باید چه کاری انجام دهید لطفا تا پایان مقاله با ما همراه شوید.


 
انواع BSODs
انواع مختلفی از BSOD ها وجود دارند، که هر کدام از آنها نیاز به اقدامات متفاوت دارند. یکی از راه هایی که برای حل مشکل BSOD معمولا مورد استفاده قرار می گیرد نصب مجدد ویندوز است البته این روش اگر بک آپ از اطلاعات درایو ویندوزی(درایو C) نداشته باشید، همه آن اطلاعات را از دست خواهید داد.

عمدتا BSOD بنا به دلالیل زیر رخ می دهد:

Driver Conflicts:

درگیری ها و تداخل Driver ها هنگامی رخ می دهد که دو یا چند Driver (نرم افزار به منظور استفاده و کنترل سخت افزار) نمی توانند به درستی با یکدیگر کار کنند. همچنین در این خصوص یکی دیگر از مواردی که منجر به BSOD می شود این است که برای یک سخت افزار در کامپیوتر چند Driver نصب شده باشد بدون اینکه Driver های قبلی از سیستم Uninstall شده باشند.

Hardware Conflicts:

در برخی شرایط سخت افزارها هم می توانند منجر به BSOD شوند. برای مثال overclocking یکبار در کامپیوتر می تواند بلافاصله منجر به BSOD شود. و یا اگر رم های شما به صورت اشتباه قرار داده شده باشند و یا یک قطعه سخت افزاری خراب شده باشد می تواند باز هم منجر به BSOD شود. حتی عدم سازگاری سخت افزاری هم می تواند به این ارورها منجر شود.

Operating System (OS) Errors: برخی اوقات اشتباهات و خطای کاربری، و یا نرم افزارهای مخرب(مثل ویروس ها یا تروجان ها) می توانند فایل های سیستم عامل را Corrupt و خراب کنند و این فایل های خراب شده و یا حذف شده در نهایت می تواند منجر به BSOD شود و هر بار که شما سیستم را ریست می کنید صفحه آبی مرگ برای شما نمایش داده می شود.

در حالی در اینجا چند دلیل برای BSOD بیان شد ولی تشخیص آن ممکن است ساعتها به طول بیانجامد و مطالب زیر به شما این امکان را می دهد که دلیل این BSOD را تشخیص دهید.
موارد زیر باعث می شوند که شما به طور مستقیم مشکل را یافته و احتمالا BSOD را برطرف کنید.

تجزیه و تحلیل Blue Screen
ساده ترین راه برای رفع یک BSOD این است که جزئیات نمایش داده شده رو صفحه مانیتور را یادداشت کنید. تمام BSOD ها Stop code و QR code به کاربران ارائه و نمایش می دهند.
هنگامی پیغام خطایی مشاهده می کنید بهترین راه برای رفع آن، جستجوی stop code در اینترنت است. سایت های زیادی برای کمک و رفع مشکل وجود دارند. مایکروسافت در حال حاضر یک مخزن و دیتابیس از BSOD های معمول و عمومی جمع آوری کرده است. علاوه بر این اسکن کردن QR code با گوشی موبایل، شما را به وب سایت ساخته شده به منظور رفع stop code هدایت می کند.
البته راه دیگری هم وجود دارد و آن هم استفاده از Contact page مایکروسافت است که باید در اینجا stop code مربوطه را وارد کنید تا کارشناسان مایکروسافت در جهت رفع این مشکل به شما کمک کنند و از آنجایی که ویندوزهای مورد استفاده اغلب اورجینال نیستند و ضمن اینکه پشتیبانی مایکروسافت را نداریم، این راه تقریبا عملی نیست.
اگر همین Page را به پایین اسکرول کنید، بسیاری لینک مربوط به راه حل های بسیاری از ارورهای بلواسکرین را که توسط همین وب سایت جمع آوری شده را می توانید مشاهده کنید و با کلیک روی هر لینک، راه حل های مربوط بدان ارور را بررسی کنید.

رفع مشکل Blue Screen در ویندوز 10 . آموزشگاه رایگان خوش آموز


رفع مشکل Blue Screen در ویندوز 10 . آموزشگاه رایگان خوش آموز

نصب (یا حذف) Updates در ویندوز 10

بروزرسانی ویندوز گاهی اوقات بدون اینکه شما در جریان آن قرار بگیرید انجام می شوند(البته اگر آن را غیر فعال کرده باشید آپدیت انجام نمی شود.) و این آپدیت شدن علاوه بر مزایای زیادی که دارد گاهی با دانلود و نصب آپدیت نادرست منجر به BSOD می شود. در عین حال، BSOD ها همچنین می توانند هنگامی رخ دهند که بروزرسانی های خراب در نصب شوند.

Reset کردن کامپیوتر

راه اندازی مجدد کامپیوتر بهترین تصمیمی است که در زمان مواجهه با BSOD گرفته می شود با این کار با Refresh شدن فایل های ویندوز و بدون اینکه آن فایل ها از دست بروند، ممکن است ویندوز بالا بیاید.(البته اگر Error خیلی جدی باشد ویندوز بالا نخواهد آمد).

اصلاحات غیر مستقیم

در حالی که صفحه خطای BSOD اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد و گاها باید شما این خطاها را در وب سایتهایی غیر از مایکروسافت جستجو کنید تا مشکل را رفع کنید. اگر نتوانستید مشکل را رفع کنید لطفا مراحل زیر را انجام دهید.

حالت Safe Mode

قبل از اینکه هر کدام از نکات زیر را انجام دهید ویندوز را در حالت Safe Mode اجرا کنید. در این حالت بسیاری از سرویس های ویندوز بعلاوه درایورها غیر فعال هستند. این حالت این امکان را به کاربران می دهد تا یک بوت با حداقل نیاز بری اجرای ویندوز داشته باشند و تنها برنامه های ضروری برای راه اندازی سیستم عامل اجرا شوند.
سیستم را روشن کنید و معمولا با فشردن دکمه f11 می توانید وارد محیط Safe Mode ویندوز شوید البته این دکمه ها بستگی به نوع سیستم شما دارند و سپس وارد advanced startup options شده(البته اگر دو یا سه بار ویندوز را ریستارت کنید، ویندوز پس از لحظاتی به محیط advanced startup options وارد خواهد شد) و از منوی اصلی نمایش داده شده وارد Troubleshoot شده و از آنجا هم باید گزینه Advanced Options را انتخاب کنید.

رفع مشکل Blue Screen در ویندوز 10 . آموزشگاه رایگان خوش آموز

رفع مشکل Blue Screen در ویندوز 10 . آموزشگاه رایگان خوش آموز

رفع مشکل Blue Screen در ویندوز 10 . آموزشگاه رایگان خوش آموز

و از لیست نمایش داده شده در شکل زیر با فشردن عدد 5 از کیبورد به حالت Enable Safe Mode with Networking باید وارد ویندوز شوید.

رفع مشکل Blue Screen در ویندوز 10 . آموزشگاه رایگان خوش آموز

Install WhoCrashed:

برنامه WhoCrashed را در سیستم باید نصب کنید این برنامه مشکلات BSOD را حل نمی کند اما با اجرای آن به کاربر یک گزارش مبنی بر اینکه چه عواملی باعث Crash سیستم شده است را ارائه می دهد. فقط مطابق شکل زیر روی Analyze کلیک کنید و برنامه یک گزارش به صورت خودکار ایجاد می کند که پیام های خطا را توصیف می کند.

رفع مشکل Blue Screen در ویندوز 10 . آموزشگاه رایگان خوش آموز

حذف Drivers های مشکل ساز

Driversها معمولا کار خود را به درستی انجام می دهند اما Drivers های معیوب مزاحمت های جدی برای سیستم و کار شما دارند. پس از تجریه و تحلیل سیستم توسط برنامه WhoCrashed و گزارشات آن، شاید مجبور شوید درایورهایی که این برنامه آنها را به عنوان مزاحم تشخیص داده را از سیستم Uninstall کنید.

تعمیر فایل های ویندوز

یکی از مواردی باعث ایجاد مشکل در کامپیوتر ویندوزی می شود، خراب شدن فایل های ویندوزی است که در اکثر موارد کاربران خیلی ساده تصمیم می گیرند که ویندوز را عوض کنند. اما این نصب را می توان کمی به تعویق انداخت و فایل های معیوب را تعمیر کرد. Command Prompt ویندوز را اجرا کنید و دستور زیر را در آن وارد کرده و Enter کنید.

sfc /scannow

اجرای این دستور دقایقی به طول خواهد انجامید.

تعمیر هارد دیسک

باید مطمئن شوید که هارد دیسک سیستم شما عاری از مشکل است. Bad sectors شدن دیسک می تواند مانع از راه اندازی کامپیوتر شما شوند و بخش های خاصی از Bad sectors می تواند منجر به BSOD شود. بدین منظور باید وارد cmd ویندوز شوید و عبارت زیر را در آن وارد و Enter کنید.

chkdsk /f

این دستور Bad Sectors های هارد دیسک را پیدا می کند ولی تعمیر آن را انجام نمی دهد. برای تعمیر بجای /F باید /r را وارد کنید.

chkdsk /r

 

 

تغییر دادن رمز مودم روتر TP-Link

تغییر دادن رمز مودم روتر TP-Link

تغییر دادن رمز مودم روتر TP-Link

 

آموزش تغییر دادن و عوض کردن رمز عبور و پسورد ورود به تنظیمات مودم روترهای شرکت TP-LINK برای افزایش امنیت شبکه به صورت تصویری در سه رابط کاربری رایج

 

چرا رمز عبور مودم را تغییر می‌دهیم؟

دلایل متعددی برای تغییر دادن پسورد ورود به تنظیمات مودم و روترها وجود دارد که یکی از مهمترین این دلایل، جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به تنظیمات و پیکربندی‌های حساس مودم روتر شما و در نهایت شبکه شماست. ورود افراد غیرمجاز و هکرها به تنظیمات مودم روتر شما خطری جدی برای همه کامپیوترهای موجود در شبکه نیز به شمار می‌روند. بنابراین تغییر دادن رمز پیشفرض رابط تنظیمات مودم روتر می‌تواند تا حدی از دسترسی هکرها به تنظیمات و سایر تهدیدات جلوگیری کند. قبل از این که رمز عبور خود را عوض کنید، بهتر است به این نکته توجه کنید که گذاشتن رمزهایی مانند ۱۲۳۴۵۶۷۸، ۰۰۰۰۰۰۰۰۰، password و ... تفاوتی با نگذاشتن رمز یا استفاده از رمزهای پیشفرض نداشته و فقط کار هکر را چند ثانیه‌ای به تاخیر می‌اندازد.

 

آیا تغییر دادن رمز مودم برای امنیت کافی است؟

به هیچ وجه! قبل از همه چیز، توجه داشته باشید که بسیاری از مودم روترهای موجود در بازار دارای باگ و حفره‌های امنیتی بوده و اگر مودم روتر شما نیز از این گونه باگ‌ها داشته باشد، هکر حتی می‌تواند بدون وارد شدن به تنظیمات مودم روترتان، رمز آن را بدست آورده و یا تنظیمات مودم را تغییر دهد! حال اگر رابط تنظیمات مودم روتر هیچ رمزی نداشته باشد یا از رمز پیشفرضی که کارخانه سازنده برای آن در نظر گرفته است استفاده کند، بدون هیچ دردسری می‌توان به تنظیمات دسترسی یافت. از طرفی، اگر رمز معمولی نیز بگذاریم، هکر می‌تواند از روش‌های مختلفی برای حدس زدن آن استفاده کند.

پس باید چه کاری انجام دهیم تا در برابر خطرات تا حد بسیار زیادی امن بمانید؟ می‌دانیم که برای دسترسی به تنظیمات مودم روتر اول باید به شبکه محلی وصل بشویم (اگر قابلیت ورود به تنظیمات از طریق اینترنت را در نظر نگرفته‌ باشیم). چه بخواهیم، چه نخواهیم، رمز رابط مودم روترها معمولاً در برابر حملات ضعیف است بنابراین اگر از شبکه سیمی استفاده می‌کنید، باید دسترسی‌های فیزیکی به مودم روتر را محدود کنید. اگر هم از شبکه بی سیم وای فای استفاده می‌کنید، باید بر روی شبکه بی سیم رمز مستحکم با الگوریتم امنیتی مناسب قرار دهیم. به علاوه این که همیشه فیرم ویر (سفت افزار - Firmware) مودم روتر را به آخرین نسخه بروز نگه داریم.

 

نحوه تغییر دادن رمز رابط تنظیمات مودم روترها:

پیش از آن که به بحث تغییر دادن رمزعبور بپردازیم، باید متوجه آدرس Gateway پیشفرض شوید. Gateway آدرس IP ای است که کامپیوترها به وسیله آن با مودم یا روتر ارتباط برقرار می‌کنند. این آدرس به احتمال بسیار زیاد یکی از آی پی های ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۱.۰ است اما درهر حال، اگر این آدرس کار نکرد یا به دلیل سایر مشکلات نتوانستید به تنظیمات مودم روتر دسترسی داشته باشید، پست مشکل ورود به تنظیمات مودم و روتر را بخوانید.

۱- ابتدا مرورگر خود را باز کرده سپس به آدرس Gateway خود بردید که در بند بالا آن را نوشته ایم.

Default Gateway Address

۲- پنجره‌ای مشابه تصویر زیر باز خواهد شد (این تصویر در مرورگر فایرفاکس است). عنوان این پنجره در فایرفاکس و گوگل کروم Authentication Required و در اینترنت اکسپلورر Windows Security است. در این پنجره دو فیلد می‌بینید که باید در یکی از آن‌ها نام کاربری و دیگری رمزعبور مودم را وارد کنید. نام کاربری و رمز عبور درصورتی که در تنظیمات مودم قبلاً تغییر داده نشده باشد به احتمال زیاد admin و admin است (هم برای رمز عبور و هم پسورد) اگر آن را تغییر داده‌اید، یوزر و پسورد جدید را وارد کنید. در صورت اشتباه بودن رمز یا نام کاربری، باید از طریق جستجو در اینترنت یا برگه مودم آن را پیدا کرده یا به صورت دستی تنظیمات مودم را ریست کنید. پیشنهاد می‌شود پست نام کاربری و رمز عبور پیشفرض TP-Link را بخوانید.

Default Gateway Authentication

چگونگی عوض کردن رمز رابط مودم روترهای شرکت تی پی لینک (TP-LINK) بسیار ساده است. در این بخش آموزش دو مودم روتر ADSL (نسخه ADSL2+) و یک اکسس پوینت (AP) که همگی قابلیت وایرلس (به عبارتی، شبکه وای فای) دارند، قرار گرفته است که از رابط‌های کاربری مختلفی استفاده می‌کنند. منظور از رابط کاربری، همان قسمت گرافیکی تنظیمات و پیکربندی‌های مودم است. با توجه رابط کاربری خود، بر روی یکی از بلوک‌های زیر کلیک کنید تا آموزش آن نمایان شود. درصورتی که این رابط کاربری مانند مودم شما نیست، بر روی بلوک دیگر کلیک کنید.

  • مودم روترهای ADSL

 مودم روتر وایرلس ADSL (رابط نارنجی رنگ)

در دسته‌ای از مودم روترهای وایرلس ADSL (یعنی قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت را دارند)، رابط کاربر به رنگ نارنجی است. از این دسته از مودم روترها می‌توان TD-W8961ND را نام برد که آموزش زیر بر روی آن انجام گرفته است.

پس از ورود به تنظیمات در مرحله دوم (قبل از باز کردن این بلوک)، با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد.

TP-Link main page

۳- از تب Maintenance به بخش Administration بروید. در قسمت Username نام کاربری که قصد تغییر دادن رمز آن را دارید، نوشته شده است. در برخی از مدل‌ها می‌توان نام کاربری را تغییر داد. در قسمت New Password و Confirm Password رمز عبور جدید را نوشته سپس روی SAVE کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

TP-Link Maintenance - Administration - Password

از این پس برای ورود به تنظیمات مودم روتر خود به رمز جدید که وارد کرده اید نیاز خواهد بود.

 مودم روتر وایرلس ADSL (رابط آبی رنگ)

در دسته‌ای دیگر از مودم روترهای وایرلس ADSL (یعنی قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت را دارند)، رابط کاربر به رنگ آبی است. از این دسته از مودم روترها می‌توان TD-W8970 را نام برد که آموزش زیر بر روی آن انجام گرفته است. این دسته از مودم‌ها معمولاً ADSL با قابلیت Dual Band یا VoIP بوده و نسبت به دسته اول پیشرفته تر هستند.

پس از ورود به تنظیمات در مرحله دوم (قبل از باز کردن این بلوک)، با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد.

رمز وای فای Wifi TP Link

 

۳- از منوی سمت چپ بخش System Tools را باز کرده سپس بر روی Manage Control یا Password کلیک کنید.

TP-Link System Tools - Password

 

۴- در صفحه باز شده و در بخش Account Management فیلدها را به شرح زیر پر کرده سپس بر روی Save کلیک کنید:

Old Password: رمز عبور کاربر فعلی ، New User Name: نام کاربری جدید که جازگزین نام کاربری فعلی خواهد شد ، New Password: رمز عبور جدید برای کاربر فعلی با نام کاربری جدید ، Confirm Password: تکرار رمز عبور جدید

TP-Link Manage Control - Password

 

از این پس برای ورود به تنظیمات مودم روتر خود به نام کاربری جدید با رمز جدید که وارد کرده اید نیاز خواهد بود.

 

  • روتر اکسس پوینت‌های وایرلس

 اکسس پوینت و روتر وایرلس (رابط سبز رنگ)

نوعی از دستگاه‌های شبکه وجود دارد که به جای اتصال مستقیم به اینترنت (همانند مودم‌های ADSL) ابتدا به یک مودم دیگر وصل شده و از طریق آن، به کاربران به صورت بیسیم (Wireless) اجازه اتصال به مودم و در نهایت اینترنت را می‌دهند. یکی از این دستگاه‌ها TL-WA850RE است که آموزش زیر طبق این مدل نوشته شده است.

پس از ورود به تنظیمات در مرحله دوم (قبل از باز کردن این بلوک)، با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد.

رمز وای فای Wifi TP Link

 

۳- از منوی سمت چپ بخش System Tools را باز کرده سپس بر روی Password یا Manage Control کلیک کنید.

TP-Link System Tools - Password 2

۴- در صفحه باز شده و در بخش Account Management فیلدها را به شرح زیر پر کرده سپس بر روی Save کلیک کنید:

Old User Name: نام کاربری فعلی که وارد شده اید ، Old Password: رمز عبور کاربر فعلی ، New User Name: نام کاربری جدید که جازگزین نام کاربری فعلی خواهد شد ، New Password: رمز عبور جدید برای کاربر فعلی با نام کاربری جدید ، Confirm New Password: تکرار رمز عبور جدید

TP-Link Password - Password

از این پس برای ورود به تنظیمات مودم روتر خود به نام کاربری جدید با رمز جدید که وارد کرده اید نیاز خواهد بود.

 

در برخی از مودم روترهای جدید (مثل مدل PHAROS) باید ابتدا به بخش System رفته سپس بخش User Account را مانند یکی از مدل‌های بالا پر کرده و روی Apply کلیک کنید. در برخی دیگر از مودم روترهای جدید (مثل Archer C9) ابتدا باید به بخش Advanced رفته سپس از طریق System Tools بر روی Password کلیک کنید در نهایت فیلدها را مانند یکی از مدل‌های بالا پر کرده و Save را بزنید.

 

چند نکته:

  • مانند سایر تنظیمات مودم روترها، برای تغییر دادن این قسمت از تنظیمات نیز تاکید می‌کنیم که از اتصال کابلی (و نه اتصال از طریق وای فای) استفاده کنید اگرچه استفاده از وای فای نیز برای ورود به تنظیمات مودم روتر و تغییر دادن آن اولویت پایین تری دارد، می‌توانید از آن نیز استفاده کنید.
  • این پست در رابطه با نحوه تغییر دادن رمز ورود به تنظیمات مودم روترهاست و نه رمز شبکه وای فای. به این منظور پست تغییر دادن رمز وای فای TP-Link را بخوانید.
  • درصورتی که در اتصال به صفحه تنظیمات مودم روترتان با استفاده از آی پی Gateway (مثل ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱) مشکل دارید، پست مشکل ورود به تنظیمات مودم را بخوانید.
  • اگر توانستید به صفحه تنظیمات مودمتان وصل شوید ولی در مرحله وارد کردن رمز مشکل داشتید، ابتدا رمز پیشفرض را از پست رمز عبور پیشفرض TP-Link طبق مدل مودم روتر خود بدست بیاورید. اگر نتوانستید از این رمز استفاده کنید به احتمال زیاد رمز شما تغییر داده شده است که در این صورت یا باید مودم روتر خود را ریست کرده (بند آخر پست مشکل ورود به تنظیمات مودم را به این منظور بخوانید) و از رمز پیشفرض استفاده کنید و یا با استفاده از دانش هکینگ وارد تنظیمات مودم روترتان شوید که مسئولیت آن بر عهده خودتان است و توضیح دادن این گونه روش‌ها از مباحث این سایت خارج است.
  • به دلیل انبوه دلایل و روش‌ها، برای سوالاتی نظیر "مشکل اتصال به اینترنت و قطع بودن آن"، "مشکل اتصال به شبکه وای فای" و ... انتظار پاسخی را نداشته باشید که حتماً نتیجه بدهد. برای هر دوی این موارد سعی خواهد شد در آینده پست‌های جداگانه‌ای برای راحتی شما کاربران گرامی نوشته شود.

 

آموزش بوت دادن به CD , DVD یا فلش

آموزش بوت دادن به CD , DVD یا فلش دیسک جهت نصب ویندوز How boot from CD/DVD/FLASH

اگر بخواهید ویندوز جدیدی نصب کنید و یا اگر بخواهید از از دیسک نجات آنتی ویروس ها مختلف استفاده کنید باید شما در ابتدا بوت را روی سی دی یا دی وی دی و یا فلش دیسک خودتان تنظیم کنید ، شاید بپرسید چه لزومی دارد با این کار سیستم برای نصب اماده می شود و بجای باز کردن هارد دیسک و ویندوز نصب شده شما اول سی دی یا دی وی دی یا هر وسیله جانبی دیگری را می خواند ، در این اموزش فرا خواهید گرفت به چه صورت بوت خود را برای نصب ویندوز و یا سایر کارها با سی دی و دی وی دی یا فلش دیسک اماده کنید.

Windows-Ultimate-Boot-CD

آموزش بوت دادن به CD , DVD یا فلش

 

در ابتدای آموزش حتما حتما دقت کنید که این اموزش برای تمامی BIOS ها یکی نیست و صفحه بایوس ها در مادربوردهای مختلف به صورت عکسهای زیر نمیباشد ولی تقریبا تا حدی روال کار با چند گنزیه پس و پیش به صورت اموزش داده شده می باشد پس خواهشا این نکته را مد نظر داشته باشید.

1 – سیستم خود را ریستارت کنید قبل از شنیدن صدای بیپ و بالا امدن مشخصات باویس کلید DEL ( یا DELET ) کیبورد خود را چند بار فشرا دهید ( در برخی از لپ تاپ ها باید روی F2 ، در برخی از مادروبردها هم باید یا F12 ) را فشار دهید در اکثر موارد با زدن DEL کیبورد وارد صفحه بایوس مادروبرد می شوید. عکس زیر از صفحه تنظیمات بایوس گرفته شده است.

bios_main

2 – خوب هم اکنون مانند عکس زیر روی سربرگ Boot کلیک کنید ( باز هم عرض میکنم این قسمت نیز در مادربوردهای مختلف متفاوت می باشد ) ، سپس Boot Device Priority را انتخاب کنید و دکمه اینتر را فشار دهید.

bios_boot

3 – اکنون مانند تصویر زیر 1st Boot Device رو انتخاب کنید برای بوت شدن از طریق باید درایور سی دی رام را انتخاب کنید ، برای بوت شدن از روی فلش دیسک باید USB FLASH رو انتخاب کنید و یا نام فلش دیسک خودتان را انتخاب کنید ( دقت داشته باشید برای بوت شدن از طریق فلش باید فلش دیسک شما حتما قبل از امدن به بایوس وصل باشد و مادربورد شما از این خاصیت پشتیبانی کند )

bios_order

4 – خوب اکنون شما بوت را بسته به انتخاب روی سی دی رام و یا فلش دیسک خودتان تنظیم کرده اید ، برای ذخیره تغییرات اکنون روی F10 کیبورد خودتان کلیک کنید و سپس روی Yes یا OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود ، تمام شد اکنون شما برای نصب ویندوز اماده هستید .


آموزش تصویری نصب آنتی ویروس نود 32 روی کامپیوتر

آموزش تصویری نصب آنتی ویروس نود 32 روی کامپیوتر How Install ESET NOD32خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد

با آموزش نصب سبک ترین آنتی ویروس جهان در خدمت شما عزیزان هستیم ،بله آموزش نصب کامل Eset Nod32 را تصمیم گرفتیم به صورت مرحله به مرحله برای شما عزیزان قرار دهیم ! اول در مورد تاریخچه باید عرض کنیم این انتی ویروس محصول کشور چک می باشد و یکی از پرطرفدارترین آنتی ویروس ها جهان به شمار می رود ، خود بنده تا 2 سال پیش به شدت از نود 32 متنفر بود ، اما بعد از ارائه نسخه 7 و غنی شدن دیتابیس آنتی ویروس تصمیم گرفتم از این آنتی ویروس استفاده کنم ، البته مبنای ما تست توسط کمپانی ها نبوده بلکه همواره پک های ویروس را با ابزار تست کرده ایم و به قدرت آنتی ویروس پی بردیم ، البته پاتوق یو نصب برندهای مختلف آنتی ویروس را توصیه نمیکند و ان با به انتخاب کاربران می گذارد.

Eset-Install

آموزش آپدیت شد و آموزش نصب نسخه 9 نود 32 قرار گرفت تاریخ 5 آذر 99

آموزش نصب آنتی ویروس نود 32 روی کامپیوتر

 

خوب در ابتدا شما با دو نسخه از محصولات نود 32 روبرو می شوید اولین Eset Nod32 Antivirus و دومیEset Smart Security هستش که هر دو را می توانید روی ویندوز خود نصب کنید ( البته به صورت همزمان خیر ) ، خوب چون این پست به آموزش نصب می پردازد و بررسی را قرار نداده ایم به این نکته اکتفا می کنیم نسخه Eset Smart Security دارای فایروال می باشد و گزینه مناسبتری برای کسانی که با اینترنت زیاد سر و کار دارند می باشد. پس پیشنهاد ما به شما نسخه Smart Security می باشد.

خوب آنتی ویروس نود 32 را از کجا دانلود کنیم ؟ با کلیک روی لینک های زیر

دانلود ESET NOD32 Antivirus Trial نسخه 32 بیتی

دانلود ESET NOD32 Antivirus Trial نسخه 64 بیتی







  حجم فایل: 61 مگابایت

در صفحه دانلود آنتی ویروس شما با دو لینک روبرو می شوید ، نسخه 32 بیتی و نسخه 64 بیتی اگر نمیدانید ویندوز شما کدام است این آموزش را بخوانید آموزش تشخيص ويندوز ۳۲ يا ۶۴ بیتی

خوب هم اکنون تمامی اطلاعات برای دانلود بهترین نسخه و نسخه ای که به ویندوز شما بخورد را در اختیار دارید حالا نوبت آموزش نصب می رسد.

مراحل نصب آنتی ویروس نود 32

1- بعد از دانلود فایل نصب آنتی ویروس نود 32 روی آن کلیک کنید صفحه زیر مواجه می شوید که باید روی Next کلیک کنید ( برای برخی سیستم ها گزینه Next کمی طول میکشد تا فعال شود پس صبور باشید )

Eset-Install-1

2- در مرحله بعد مانند تصویر زیر تیک گزینه اول I accpet را زده و روی next کلیک کنید.

Eset-Install-2

3- تیک قسمت مشخص شده در عکس را زده و روی Next کلیک کنید.

How-Install-ESET-NOD32-3

4- در مرحله بعد شما با دو گزینه روبرو می شوید ، پیشنهاد ما تیک زدن اولین گزینه یا Enable Detection of Potentially unwanted applications می باشد ( این گزینه برای حذف نرم افزارهایی که حاوی ابزارهای تبلیغاتی نظیر تولبارها و … هستش باید فعال بشه ، فعال کردن این گزینه باعث افزایش قدرت آنتی ویروس میشه البته تا حدودی بسیار کم تشخیص اشتباه رو هم به دنبال داره ولی فعال کردنش بهتره ) سپس روی install کلیک کنید و سبر کنید مراحل نصب به پایاین برسهHow-Install-ESET-NOD32-4

5 – خوب در ابتدا عرض کنم ما در این آموزش فعال سازی حالت تریال 30 روزه رو به شما اموزش می دهیم و کی انتی ویروس را در اختیار شما نمی گذاریم ، به دلیل سیاستهای شرکت eset امکان مسدود شدن توسط انتی ویروس هستش برای همین از قرار دادن کی معذوریم . برای فعال سازی حالت تریال مانند تصویر زیر روی  Free Trial Licence کلیک کنید. سپس صبر کنید تا پنجره ثبت ایمیل فعال شود.

 Eset-Install-3

6 – در مرحله بعد شما در کادر ایمیل آدرس باید ایمیل خودتان را وارد کنید ، البته دو کادر هستش که باید در هر دو کادر ایمیلتان را عین هم وارد نمایید ، سپس طبق عکس زیر با کلیک در قسمت تعیین کشده لیست کشور باز شده و کشور را انتخاب می کنید. سپس روی Active کلیک کنید ( ایمیل شما نباید قبلا باهاش محصولات eset فعال شده باشد می تونید یه ایمیل موقت بسازید و بهش بدید )

Eset-Install-4

7- تبریک عرض می کنیم انتی ویروس نود 32 شما برای 30 در تریال نصب شد و عکس زیر را در مرحله آخر تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

Eset-Install-5

نحوه لایسنس دهی در نسخه 9 نود 32

 همانطور که می دانید نسخه 9 دیگه با یوسر و پسورد فعال نمیشه ، بلکه با لایسنس فعال میشه که برای لایسنس دهی باید مراحل زیر رو برید. ( باید لایسنس داشته باشید ! ) ، این کار بعد از بعد از تموم شدن تریال 30 روزه انجام میشه و یا اگه خودتون لاینس تهیه کرده اید. ابتدا روی Help and support کلیک کنید و سپس روی change licence

Eset-Install-6

اگه لایسنس نسخه 8 به صورت یوسر و پسورد رو دارید می تونید به لایسنس تبدیل کنید برای تبدیل به لینکhttps://my.eset.com/convert?culture=en-us مراجعه کنید ، اول یوسرنیم و سپس پسورد رو بزنید و روی convert کلیک کنید.

پیشنهاد دوستانه !

دوستان عزیزم ! بعد از 30 روز انتی ویروس شما از حالت آزمایشی خارج خواهد شد و شما باید username و password براش تهیه کنید ! با توجه به سیاست های کاری کمپانی eset از هر گونه درج سریال برای آنتی ویروس معذوریم ! پس شما دو راهکار دارید اول آنکه برید از اینترنت براش کی به صورت رایگان تهیه کنید ( پیشنهاد نمیشه ) و یا اون رو با خرید سریال قانونی فعال کنید ! ( 100% پیشنهاد میشه )در حالت 30 روز آزمایشی انتی ویروس شما با نسخه فول هیچ فرقی نداره و دقیقا مشابه اون عمل میکنه !


خرید رسمی از ما قیمت ۳۵۰افغانی فی عدد در یک سال لسانس کامل